Live klantverkeer op het ETN netwerk!

Goed nieuws! Sinds deze maand loopt er live klantenverkeer over de ‘core’ van het nieuwe Evolved Transport Network (ETN) van onze partner T-Mobile Nederland. Een mooie mijlpaal voor onze Bliss*er Bart van der Spek, projectmanager om de vervanging van het CIC4 netwerk te begeleiden.  

Wat is het ETN-programma?

Momenteel werkt T-Mobile met drie verschillende netwerken: T-Mobile Mobiel, T-Mobile Thuis en T-Mobile Zakelijk. De drie netwerken werken volledig los van elkaar en hebben hun eigen klanten en diensten. Dit is niet efficiënt. Daarom gaat T-Mobile over op één netwerk voor alle producten. Het project waarmee dit wordt gerealiseerd is het Evolved Transport Network (ETN). 

Dit project maakt deel uit van een groter programma, waarin meerdere Bliss freelancers, Farid RajiDennis Disseldorp en Farouk Abali, projecten begeleid(d)en. Het overgaan op een gezamenlijk netwerk is een grote klus die meerdere jaren in beslag zal nemen. Bart en zijn team gaan heel zorgvuldig te werk, zodat de dienstverlening voor alle klanten vlekkeloos blijft. 

Een belangrijke mijlpaal: live verkeer over het nieuwe netwerk

In 2021 begon de bouw van dit nieuwe core netwerk. Deze zomer bereikte het team een belangrijke mijlpaal voor twee netwerklocaties: al het verkeer van de grote B2B klanten van T-Mobile loop daar nu via de ETN-core!

De komende maanden migreert het projectteam de overige 19 locaties. Dan loopt al het ‘fixed’ verkeer van grote B2B-klanten via de nieuwe route en zijn ze losgekoppeld van de oude CIC4-core. De volgende stap is dat de ETN-core wordt verbeterd en opgeschaald, zodat T-Mobile Thuis klanten ook geïntegreerd kunnen worden.

Auteur

Mascha Barelds

Bliss Veranderaar

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *