Urgentie en doelstelling
Februari 2020 markeerde het begin van een nieuw tijdperk met de eerste coronabesmetting in Nederland. Waar voor veel bedrijven het werk even pauzeerde, stond GGD GHOR voor de uitdaging om, onder andere, snel test- en vaccinatie locaties en een afsprakenmodule op te zetten. Destijds was snelheid cruciaal. Nu de crisis voorbij is, kwamen er klachten over de ingewikkelde flow en niet passende locaties. Dit leidde tot burgers die gingen bellen, afhaakten of zonder afspraak verschenen. Bliss’er Julia ging als projectleider aan de slag om de afsprakenmodule te optimaliseren vóór de coronaprikronde van 2024.
Aanpak en onze rol
Julia startte haar opdracht met een grondige analyse van de bestaande afsprakenmodule, waarbij ze zowel successen als verbeterpunten identificeerde. Met input van stakeholders vertaalde ze deze inzichten naar concrete requirements, die vervolgens door de technische partner werden geïmplementeerd. Julia bewaakte de voortgang en hield alle betrokkenen op de hoogte. Daarnaast zette zij een UX-onderzoek op om de mock-ups te testen en waar nodig te verfijnen.
“De samenwerking met Julia was zeer professioneel en plezierig. Julia heeft als drijvende kracht het project op tijd afgerond en met een fantastisch resultaat dat een hogere klanttevredenheid bij de burger gaat geven en ons veel geld gaat besparen op het Landelijk Call Center.”
–Fulco Stallmann, Manager COVID-19 GGD GHOR Nederland
Deliverables
- Flow wijziging naar volgorde: Locatie – Datum – Tijd
- Visuele landkaart met locaties
- Weergave van locatiebeschikbaarheid (beschikbaar/vol)
- Huisstijl GGD GHOR aanpassing en leesbaarheid
Resultaat
Alle deliverables zijn op tijd en naar wens opgeleverd. De afsprakenmodule is nu eenvoudiger en gebruiksvriendelijker, wat heeft geleid tot een aanzienlijke toename in het gebruik van de online planningsmodule.
Meer lezen? Hoe behoud je je ‘bliss’ bij een project dat vastloopt?