Optimalisatie van de TEK regeling bij RVO

Urgentie en doelstelling

Eind 2022 kwam er een spoedklus binnen bij team Klantinzicht, waarvoor de keuze is gemaakt om een crisisteam op te stellen. Dit crisisteam, SVT Rijn, kreeg twee projecten die in het eerste kwartaal van 2023 gerealiseerd moesten worden.

Het eerste project was een eerste opzet voor de nieuwe regeling Tegemoetkoming Energiekosten (TEK), waarvoor klantonderzoek gedaan moest worden om de informatievoorziening omtrent de regeling te optimaliseren. Het tweede project was een uitgewerkt scenario voor de Afschakelstrategie. Hierbij was het doel om een inzichttool voor de klant te ontwikkelen. 

De aanpak en onze rol

Als Kanban Master heeft Noah Pattiapon in een periode van 4 maanden ondersteuning geboden bij de uitvoering van projecten, het faciliteren van (werk)sessies, het borgen van de Agile werkwijze en het verhogen van de teamsfeer. In deze Agile werkwijze werkte Noah in een multidisciplinair team met een klantreismanager, service designer, klantonderzoeker en data-analist. 

“Noah heeft laten zien dat hij een groot aanpassingsvermogen heeft en erg leergierig is. Hij heeft zich in een spoedopdracht bij ons zijn nieuwe rol heel snel eigen gemaakt en liet al snel zijn toegevoegde waarde zien als Kanban Master, zowel in de opdracht als bij het verbeteren van de rol Kanban Master. Een echte teamspeler en fijne collega om mee samen te werken.”

– Olfred Nijenbanning | Teammanager Klantinzicht RVO

Belangrijkste deliverables

  • Eerste werkbare offboarding template
  • Eerste onboardingdag
  • Evaluatie + advies opzetten crisisteam
  • Onderwerpenoverzicht weekstart
  • Klantreis flow van inzichttool

Resultaten

Voor het project Tegemoetkoming Energiekosten heeft Noah bijgedragen aan het optimaliseren van de informatievoorziening omtrent de TEK en het aanvraagformulier van de regeling. Dit heeft geresulteerd in een meer overzichtelijke, klantvriendelijke website, waardoor klanten makkelijker het aanvraagformulier kunnen invullen.